Shipito | ervaringen & betrouwbaarheid
Een tijdje terug heb ik een artikel geschreven over hoe Shipito precies werkt. Shipito is een forwarding company, wat inhoudt dat je, als je een gratis account maakt, je eigen Amerikaanse adres (in de vorm van een mailbox) krijgt, waar je pakketjes kan ontvangen en door laten sturen naar je eigen adres in NL/BE.
Heel aantrekkelijk om make-up te bestellen die normaal niet naar Europa wordt verzonden! Daar heb ik dan ook uitgebreid gebruik van gemaakt. Omdat ik toch veel vragen over de betrouwbaarheid van Shipito voorbij zie komen, vertel ik over mijn eigen ervaringen met Shipito.
Inmiddels heb ik 14 bestellingen via Shipito gedaan. Allemaal zijn ze veilig aangekomen, en heb ik geen extra douankosten gehad.
Gierbal die ik ben, neem ik altijd de goedkoopste verzendoptie (Airmail economy), géén extra stickers of bubblewrap, geen verzekering of andere dingen.
Update 2021: de optie om de invoice uit het pakket te verwijderen is er niet meer. Je bent ook verplicht om de daadwerkelijke waarde in te vullen op het douaneformulier. Doe dit dus eerlijk. Je betaalt uiteindelijk importkosten bovenop de verzendkosten, maar het is de enige manier om je pakketje te krijgen.
Het duurt altijd ongeveer 2-3 weken voordat het pakketje bij me binnenkomt. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een pakketje dat ik eerder besteld heb toch later binnenkomt dan een andere. Geen idee hoe het komt, ik raakte er eerst een beetje van in paniek, maar toen het pakketje toch een paar dagen later binnen kwam was ik weer helemaal blij.
Zo leuk dat je je pakketje op de foto kan zien wanneer die bij Shipito binnen is gekomen.
Ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met Shipito. Het pakketje komt veilig binnen en er is nog nooit iets kapot gegaan.
Wat mij betreft is Shipito dus heel betrouwbaar! 14x m’n pakketje netjes binnen gehad, geen douanekosten (goede oude tijd dat daar niet echt op werd gecontroleerd) en goede klantenservice. Ze hebben een fijne chat voor als je vragen hebt.