De Better Than Sex mascara van Too Faced, de Orgasm blush van Nars … zo zijn er wel meer make-up producten met opvallende namen. Hier in het wilde westen kan alles, maar in een land als Saudi Arabië moeten dat soort dingen toch gecensureerd worden. Als je als make-up merk je producten alsnog daar op de markt wil krijgen, that is. Daar zijn de volgende creatieve oplossingen voor gevonden.
Van Better Than Sex is Better Than Love gemaakt. En nee, ik maak geen geintje, zoals je op de onderstaande foto kan zien. Misschien maakt deze naamsverandering de claim van het product nog wel een stukje moeilijker.
Ook de Nars Orgasm blush heeft een naamsverandering moeten ondergaan om in de Sephora in Saudi Arabië door het leven te mogen. Eigenlijk is het een afkorting geworden, die als een soort spionnennaam klinkt: Nars O. “The name’s O. Nars O.”
No Title
No Description
Too Faced moet dus letterlijk aangepaste verpakkingen produceren. De letters op deze mascara zitten er namelijk echt ingedrukt en niet met een sticker o.i.d. erop geplakt.
Ook de highlighters Champagne Pop en Prosecco Pop moeten eraan geloven en hebben een nieuwe naam gekregen. Eerst denk je even, huh, waarom? En dan bedenk je je dat de consumptie van alcohol illegaal is in het land. O ja. Wat misschien voor ons vanzelfsprekend is, is op andere plekken en in andere landen een heel ander verhaal. Zodoende heet onze beroemde vriend Champagne Pop daar C-pop en heeft Prosecco Pop een nieuwe identiteit als Gold Pop.
Naast dat het wel grappig is om te ontdekken komen er ook meteen andere vragen in me op: hebben ze daar Urban Decay? Hoe heten alle Naked palettes daar? Zouden gekke trends als dickliner en vagina highlighters daar volledig van Instagram worden geblokkeerd? Het is me wat. Misschien komen we er ooit achter.